Zsírvesztés hiittől, 2020. június 29.


Bojtika 3 Veszélyes sóhiány "A sóhiány gyakori tünet.

Megerőltető edzés után sokan esünk abba a csapdába, hogy akár egy liter hideg vizet is megiszunk egyszerre, hogy a szomjunkat oltsuk. Nagymértékű izzadás után az elektrolitszegény víz bevitele azonban a vér felhígulásához vezet, ami súlyos esetben kómát vagy halált is okozhat.

Avagy hogyan végezhetsz hatékonyan egy magas intenzitású intervallum edzést?

A só- és folyadékháztartás szabályozása a szervezetben kiemelt jelentőségű az alapvető szervfunkciók ellátásában. Ezért a só- vízháztartást érintő jelentős eltéréseknek súlyos következményei vannak.

Íme egy HIIT edzésterv

Ezért halnak meg az edzés zsírvesztés hiittől verseny közben sportolók Zavadszky, Kolonics, Fehér Miklós stb. Intenzív mozgás során — főleg meleg időben — izzadással a szervezet nagy mennyiségű folyadékot, és arányaiban még nagyobb mennyiségű sót, például nátriumot veszít.

Szerző: admin okt 4, Bodyhiit edzésprogramok Nincsenek hozzászólások A futás talán az egyik legkönnyebben végezhető sportok egyike, hiszen nem kell hozzá semmilyen eszköz és szinte bármikor és bárhol gyakorolhatjuk. A futásnak számos jótékony hatása van, többek között erősíti az immunrendszert, javítja a szív és érrendszer működését, emeli a HDL, vagyis a jó koleszterin szintjét, csökkenti zsírvesztés hiittől ízületi gyulladásokat. A University of Missouri Columbia kutatói szerint a futás során felszabaduló boldogsághormon endorfin hatására jobb kedvünk lesz, sokkal boldogabbnak érezhetjük magunkat.

Erőteljes mozgással az izzadság mennyisége elérheti a két litert óránként akár 8 grammos nátriumveszteséggel a napi ajánlott nátriumbevitel átlagos életfeltételek mellett 12 gramm egy felnőtt embernek, amit körülbelül 20 gramm konyhasó tartalmaz.