Meddig kell kocogni a fogyáshoz, Lépésről lépésre


A diétázás tíz legégetőbb kérdése Susanszky Ivan Milyen diétát válasszunk? Melyik garantál örökké tartó eredményeket? Rendszeresen föltett kérdések, és az arra adott válaszok. Jó ez a sorozat, csak nagyon hosszú, és annyiféle diéta van, hogy nem tudok választani.

Pedig egyszerű: aki egy régóta használt módszerben bízik, szeret számolgatni, és sokat kocogni, akkor menjen a klasszikus zsírégető diétával.

Ha szélsőségesebb, és szereti váltogatni a nagyon szigorú időszakokat a mindent bele zabálós napokkal, akkor ott a ketogén diéta, vagy valamelyik szakaszos böjtölés. Ha pedig a lehető legkevesebbet szeretne az étkezéssel foglalkozni, akkor a szakaszos böjtölés.

Melyik sport a legjobb a fogyáshoz? Ez nagyon egyszerű: minél több kalóriát éget el egy mozgásforma, annál jobban segíti a fogyást, az esetek nagy részében ezért szokták a súlyzós edzéseket ajánlani. Azzal lehet ugyanis egységnyi idő alatt a legtöbb kalóriát elégetni de a sok helyen zsírégető edzésként a köztudatban levő kis súlyos, sokismétléses bohóckodást felejtsük el, az az égvilágon semmire nem jó.

Ha a súlyzós edzést választjuk, akkor nézzünk ki valami tisztességes edzéstervet, és kövessük azt. Persze ha valakinek ellenérzései vannak az edzőteremmel szemben, vagy utálja a súlyzózást, akkor van számtalan más lehetőség, a lényeg, hogy lehetőleg olyat keressünk, ami sok energiát igényel.

A gyaloglás gyönyörű sport, de csak akkor van értelme, ha van időnk alkalmanként több órán keresztül végezni. A súlyzós edzéssel el kell oszlatni még egy tévhitet, amit az emberek nagy része oszt: senki nem válik egyik napról a másikra kigyúrt, meddig kell kocogni a fogyáshoz izom állattá.

Még azokkal sem, akik nagyon szeretnék ezt.

2. Fogyjon gyorsan, majd lassítson

Jó, hogy ez szóba jött, mert én nem szeretnék olyan nagyon izmos lenni, csak kockás hasat akarok nyárra. Ahhoz is diétázni kell? Ahhoz kell csak igazán.

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Valamiért elterjedt az a nézet, hogy a has az ész nélkül végzett hasprésektől lesz kockás. Ez butaság. A has mindig kockás, csak a kockák egy bizonyos testzsírszázalék fölött nem látszanak.

Ez ugye azt is jelenti, hogy ha mondjuk valaki 80 kilós, és nem látszik a hasizma, akkor alapból van rajta kg-nál több zsír hogy ezt mennyiben minősítjük fölöslegnek, az a céljainktól is függ, de itt most a kockás hasról beszéltünk.

Hát én nagyon becsületesen diétázom már három hónapja, de az utóbbi pár hétben nem fogyok semennyit!

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Elromlott a diéta? Pedig már majdnem látszanak a kockák a hasamon!

Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Nem, nem romlott el a diéta, ez mindenkinél jelentkezik bizonyos idő után, külön szakirodalma van a diétás platónak. Az esetek nagy részében akkor jelentkezik, amikor egy viszonylag alacsony testzsírt elértünk, tehát a korábbihoz képest már nem áll rendelkezésre olyan nagy mennyiségben a zsír, hogy a szervezet örömmel hozzányúlkáljon.

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Ráadásul a diétának erre a szakaszára általában az anyagcsere is belassul annyira, hogy a heti fogyás ne legyen érezhető. Ilyenkor több megoldás is van, az egyik, hogy az ember tart pár nagyon laza napot, amikor ehet akár szemetet is.

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Ettől megint felpörög az anyagcsere, a szervezet egy kicsit megnyugszik, hogy hú de klassz, van megint mit zsírba pakolni, és utána újult erővel lehet folytatni a fogyást. Csak sporttal lehet fogyni?

Hány kilót lehet valójában fogyni futással?

És csak diétával? Csak sporttal abban az esetben lehet fogyni, ha a testmozgással sikerül annyi kalóriát elégetni, hogy a napi átlagunk negatívban legyen, tehát mindig több legyen a felhasznált kalória. Úgyhogy végül is lehet, csak nem szokott sikerülni, mert nagyon nehéz kizárólag sporttal létrehozni a kalóriadeficitet, ha az ember mondjuk napi kalóriát tol be az arcába. Csak diétával hasonló a helyzet, bár egy fokkal de nem többel könnyebb, ott ugyanis eleve kalóriamegszorításról beszélünk.

Ha fenékre edzek, onnan fogyok?

  1. 80-as évek fogyása
  2. Fogyás pregabalin
  3. Crackerek zsírvesztése

Az edzés és a fogyás nem így függ össze. A szervezetnek nem lehet megmondani, hogy honnan mozgósítsa a zsírt, mint ahogy meddig kell kocogni a fogyáshoz sem lehet megmondani, hogy hova raktározza - ez genetikailag meghatározott valami.

Az ember egyetlen dolgot tehet, ha el akarja tüntetni a fenekéről hasáról, csípőjéről, combjáról a zsírt: fogyni kezd, aztán majd szépen eltűnik a zsír a kívánt testrészről is.

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Fogyni akarok, de nem akarok éhezni, amit a böjtölésesnél kell, meg nincs időm tudatosabban enni, és sportolni se. Mit csináljak? Ilyenkor az a legcélszerűbb, ha az ember tovább hízik, ahhoz nem kell semmit vanília turmix fogyáshoz. Nekem olyan diéta kellene, hogy ne hízzak vissza, amikor abbahagyom.

Olyan van? Ha valaki eléri a kívánt testsúlyt, és utána visszaáll a diéta előtti ész nélküli zabálásra, ami az elhízáshoz vezetett, akkor megint el fog hízni.

meddig kell kocogni a fogyáshoz

Főleg, mivel diéta után az ember hajlamos sokkal engedékenyebbnek lenni magához, hiszen olyan ügyesen lefogyott, és annyit szenvedett, hogy igazán megérdemli azt a pár hét folyamatos nassolást. Az tény, ha az ember a diéta alatti mozgásmennyiséget tartja, akkor jóval nehezebben jönnek majd vissza a kilók, hiszen több kalóriát fog elhasználni, mint azelőtt, de csodában reménykedni teljesen fölösleges. Vannak olyan diéták, amik azt ígérik, hogy a befejezésük egy évig vagy akármeddig védettséget nyújt a visszahízás ellen, de ez sajnos nem így működik.

Életem végéig diétázni kell?

Kezdő futók leggyakoribb kérdései

Én azt nem fogom bírni! Ha a diéta alatt fogyókúrát értünk, akkor nem. Ha tudatod étkezést, akkor igen. Ha lefogytunk, akkor teljesen fölösleges továbbra is olyan étrendet követni, ami fogyáshoz vezet. Onnantól kezdve bőven elég, ha nagyjából figyeljük a napi tápanyagbevitelt, nem eszünk meg naponta több ezer fölösleges kalóriát, és nem punnyadunk vissza a fotelbe.

1. Fontos a pihenés

Szinten tartani jóval egyszerűbb, és lazább dolog, mint fogyni, semmi szükség folyamatosan görcsölni, meg feszülni.

De ugyanazt folytatni, amit a diéta előtt: egyenes út a visszahízáshoz. Eddigi részek:.