Időbeli zsírvesztés, Így zajlik valójában a zsírégetés!


Ezzel a blogbejegyzéssel nem célom, hogy eladjam neked az időszakos böjtöt. Szeretném bemutatni mit jelent ez az étkezési forma, mik az előnyei és kinek vállhat be.

Mindannyian tónusos testre vágyunk. Ennek nem mindig hiúságunk az oka, hiszen van, aki egészségügyi okokból és van, aki sportteljesítményén javítana alacsonyabb testszírszázalékkal.

Van pár előnye ennek a módszernek és bizonyított pozitív hatásai is az egészségünkre, de túlzás lenne azt állítani, hogy kalóriadeficit nélkül, csupán annyival, hogy beszorítjuk az étkezéseinket órába már fogyni fogunk.

Egészséges szervezetnél önmagában a kalóriadeficit fogyáshoz fog vezetni és ehhez semmi szükség az étkezéseink időbeli korlátozására!

Zsírégetés és az anyagcsere

Tehát: a zsírból fogyás szempontjából NEM az időkorlát lesz a megoldás, hanem leginkább a kalóriadeficit. Mégis miért vált ennyire népszerűvé ez az étkezési mód? Ennek nagyon sok oka van.

tj fogyás gonosz tonhal

Mikor a felsorolás végére érek, számodra is nagyon szimpatikus lesz ez a módszer, lássuk: 1. Kevesebb étkezést kell koordinálnunk a hétköznapokban Gondolj bele, ha 8 órában eszel, az azt jelenti, hogy valamelyik étkezésedet kihagyod. Legtöbbször a reggelit vagy a vacsorát szokták, tehát pl.

Mégis miért vált ennyire népszerűvé ez az étkezési mód?

Déltől este 8-ig eszel. Nem kell törődnöd a reggelivel! Eggyel kevesebb étkezésre kell bevásárolni, előkészülni, mosogatni utána, bedobozolni. Kevesebbet költesz ételre Eggyel kevesebb étkezésed lesz. Ez azt jelenti, hogy időbeli zsírvesztés eddig reggelire vettél magadnak, azt most nem kell megvenned.

Ha pl. A vacsorát hagyod ki és rendszeresen az ebéded volt a vacsorád is, ugyanakkora adag étel 2-szer annyi napra lesz elegendő. Automatikusan kevesebbet fogsz enni Írhattam volna azt is, hogy észrevétlenül, mert az adaptáció után hét nem leszel annyira éhes, mint korábban.

A gyomrod egy picit össze fog szűkülni és jobban fogod tűrni az éhséget, mint korábban.

Zsírégetés, leegyszerűsítve

Mikor délben, vagy délután kettőkor először eszel már alapból minusz Kcal mínuszban leszel a korábbi életviteledhez képest, mert időbeli zsírvesztés reggelit kihagytad. Ezzel a kcal minusszal pedig jó esetben már alapból kalóriadeficitbe kerülsz és be fog indulni a zsírvesztés. Persze érdemes itt is monitorozni, hogy miből mennyit eszel pontosan szénhidrát, fehérje, zsír aránya hosszútávon, mert két étkezés alatt például nehezebb elegendő fehérjét bevinned.

Viszont azt kimondhatjuk, cytomel fogyás vélemények zsírvesztés szempontból könnyebb dolgod van vele. Ugye mondtam? Az elmúlt egy évben viszonylag sok vendégem kipróbálta az időszakos böjtöt, természetesen az én hatásomra.

Nem mindenkinek vált be.

15 PERC TELJES TEST EDZÉS- Kezdő verzió - Eszköz nélkül

Pár vendégemnek fájt a feje, amíg csinálta. Volt, akinek lelassult az anyagcseréje és ritkábban tudott wc-re menni abban az időszakban, amikor csinálta hozzáteszem, itt biztos, hogy más is közrejátszott: alacsony rostbevitel, a mikrobiom nem egészséges működése, stb. Van, akinek egyszerűen nem összeegyeztethető az életmódjával, mert nem tud rendszeresen ugyanabban az időpontban étkezni pl.

marihuána tea fogyáshoz

Orvosok, vendéglátósok. És végül vannak, akiknek orvossal kell egyeztetniük, hogy elkezdhessék. Inzulirezisztencia, 2-es típusú cukorbetegség esetén semmiképp sem ajánlom, hogy önállóan belevágjunk a böjtbe, mert az emúgy is ingatag vércukorszintet még jobban megkavarhatja a böjt időszak. Bár vannak kutatások, amik arra az eredményre jutottak, hogy az időszakos böjt pozitív hatással van a vércukorszint időbeli zsírvesztés, ezzel kapcsolatban mindenképp egy felvilágosult gondolkodású dietetikust ajánlanék konzultációra.

Megosztás Zsírvesztés izomvesztés nélkül A ketogén diéta lényege, hogy a szervezetet arra kényszerítjük, hogy elsődleges energiaforrásként a zsírsavakat használja, ezért a szénhidrát bevitelünket minimalizáljuk, ami napi szinten kevesebb, mint 30 grammot jelent. A szénhidrát megvonás 3.

Olyas valakit, aki túllát a g diétán ebben hogyan lehet eltávolítani az alsó zsírt kérdésben. Viszont sok-sok időbeli zsírvesztés bevállt és azóta is így étkezik és jól érzi magát. Ezért én mindenképpen azt ajánlom, hogy próbáld ki, tapasztald meg, időbeli zsírvesztés Neked milyen előnyöket adhat, a TE tested hogyan reagál a böjt időbeli zsírvesztés és TE hogyan érzed magad tőle. Mindig, minden időbeli zsírvesztés és táplálkozási módszer attól lesz sikeres, hogy Te hogya tudod azt beileszteni a mindennapjaidba és hosszútávon mennyire tudod a magadénak érezni.

Én nem félek az éhségtől, időbeli zsírvesztés tudom mikor ehetek legközelebb. Heti egy böjt nap A gyakorlatban úgy néz ki ez a fajta böjt, hogy kijelölöd mondjuk a hétfőt mikor szeretnél böjtölni. Az utolsó étkezésed a hétfői ebéded lesz, és a következő étkezésed pedig 24 órával később a keddi ebéd.

A zsírégetés folyamata a testben Hogy működik a testünk?

Ez a fajta böjt azoknak előnyös, akik nem szeretnének veszíteni a súlyukból, de az áldásos hatásait mindenképp élvezni szeretnék a böjtnek. Naponta ismétlődő időszakos böjtölés Ez a klasszikus verzió. Az első dolgod eldönteni, hogy hány órában szeretnél enni. Kijelölöd, hogy hánykor lesz az első étkezésed és mikor az utolsó és ehhez tartod magad minden nap. időbeli zsírvesztés

súlycsökkenés, miközben az accutane-t alkalmazzák

Az hozzátartozik a kérdéshez, hogy bár nagyjából egy hónap alatt leadtam 3kg-ot, izomból egy dekát sem fogytam, ami mindenképp figyelemre méltó. Itt időbeli zsírvesztés előtérbe kerül az, amit már korábban is említettem, minden attól függ, hogy Te hogyan érzed magad közben. Ha nagy adagokat szeretsz egyszerre enni, lehet, hogy neked a 6 órás étkezési ablak is tökéletesen elég lesz, hogy elegendő kalóriát bevigyél. Viszont, ha nem, mindenképp a 10 órás étkezési ablakot ajánlom.

Ez a fajta böjtölés támogatja a fogyócélt, főleg azoknál, akik amúgy szeretnek nassolni. Heti két böjt nappal az ember nincs folyamatos diétában, egyszerűbb így ellenállni a kísértésnek.

Diéta — Hogyan lehet könnyen fogyni, egészségesen táplálkozni és megtartani a súlyodat?

Beszéljünk már végre az előnyeiről! Az időszakos böjt áldásos hatásait már említettem, de a konkrétumokat csak most fogog írni. A tudományos háttere egyre nagyobb ennek az étkezési metódusnak és folyamatosan kutatják, hogy milyen előnyei lehetnek még, igyekszem minden állításomat alátámasztani egy kutatási eredménnyel.

A forrásokat időbeli zsírvesztés cikk végén megtaláljátok. A vizsgálat kimutatta, hogy a böjt alatt csökkent a szisztolés vérnyomásérték.

Minden esetre ez időbeli zsírvesztés előny, ha hosszútávon tartjuk az időszakos böjtöt.

További cikkeink a témában

Csökkenti az inzulinrezisztenciát a férfiaknál Voltak kísérletek a vércukorszint értékeire és az inzulinértékekre. Jó eredmények születtek, de hosszútávon nőknél nem volt javulás. Férfiaknál viszont bizonyítottan működik az időszakos böjt az inzulirezisztencia csökkentésére. Csökkenti az oxidatív stresszt és a gyulladási folyamatok kialakulásának arányát az emberi testben A szervezetbe jutó oxigénmolekulák a sejtjeinkkel reakcióba lépnek, melynek melléktermékeként szabad gyökök képződnek.

karcsúsító gyógynövény tea német

A szabad gyökök létrejötte káros biokémiai folyamatokhoz vezet. A szabad gyököket az antioxidáns vegyületek tudják hatástalanítani.

Az oxidációs stressz a szervezetben zajló oxidációs folyamatok és az ezek megakadályozását végző antioxidánsok közötti egyensúly eltolódása az időbeli zsírvesztés javára. Csökkentésével lassíthatjuk az öregedés folyamatait és számos betegség kialakulását elkerülhetjük.

Jótékony hatással lehet a szív egészségére A tanulmányok azt mutatják, hogy az időszakos böjt javíthatja a szívbetegségek számos kockázati tényezőjét, hogyan égetem el a zsírsejteket a vérnyomást, a koleszterinszintet, a triglicerideket és a gyulladásos markereket.

Megváltoztatja a mikrobiom összetételét Méghozzá jó irányba, ugyanis a böjtölés során egy olyan baktérium kezd el szaporodni, amely nem ételmaradékokon él, hanem bélnyálkán. Ez a baktérium az Akkermansia, jellemzője, hogy csökkenti a bélgyulladást és erősíti a bélfalat.

Az alábbi képen Dr. Michael Mosley Okos belek című könyvéből láthattok egy részletet, amelyben elmagyarázza miért is hasznos baktérium az Akkermansia.

Összességében szerintem kijelenthetjük, hogy az időszakos böjt jó hatással időbeli zsírvesztés a szervezetünkre. Nekem személy szerint a gyulladásgátló hatása, az öregedés folyamatának lassítása és a mikrobiom egészsége a fő motivációm ezzel az életmóddal kapcsolatban. Ami pedig engem mindenképp meggyőzött, az az általános jobb közérzet, energikusság és a produktivitás. Remélem tetszett időbeli zsírvesztés cikk, igyekeztem a lehető legjobban összefoglalni ezt a fajta időbeli zsírvesztés.

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolunk Facebookon, Instagramon, vagy akár privát üzenetben.