A bcaa jó zsírégetésre


BCAA aminosavak fontossága a sportolóknak – hatása, szedése és minden amit tudnod kell

BCAA mellékhatásai — Van egyáltalán ilyen? Ez annyit jelent, hogy a szervezet nem képes maga szintetizálni, hanem nekünk a táplálékunkkal kell bevinni.

A bcaa vagy a glutamin jobb neked? A bcaa aminosav tudománya nagyon fontos az izomépítés és diéta szempontjából is. A megfelelő arányban álló BCAA-k a legfontosabb kiegészítő kell, hogy legyen a táplálkozásodban, ha komolyan gondolod a sportot, akár csak hétköznapi szinteken.

Ezek az aminosavak javarészt a testünket alkotó szövetek, szervek és izomzatunk felépítéséhez szükségesek. A BCAA aminosavak elágazó láncú aminosavak a testünkben jelen lévő esszenciális aminósavak kb. Ez akkora szám, hogy láthatod ha ez a szint lecsökkenne, az izomzatod és annak működésében komoly károkat tudna okozni.

Márpedig ez elő tud fordulni. Erről később.

a bcaa jó zsírégetésre

Emiatt gondolják, hogy a bcaa jó zsírégetésre játszanak az energiatermelésben edzés közben. Azonban a BCAA-k a testünkben számos más fontos szerepet is betöltenek, és hatásuk jelentős: 1.

Egyáltalán mik ezek a számok és mi a jelentőségük? Mit sugallnak a reklámok és mik a tudományos tények? A BCAA egy rövidítés Branched-Chain Amino Acid, magyarul: elágazó szénláncú aminosavaka három legfontosabb aminosavat tartalmazó étrend-kiegészítőket hívják így.

BCAA megóvja az izmainkat a katabolizmustól, azaz izomlebomlást csökkentő hatása van Az izomfehérjéket folyamatosan lebontják és újjáépítik szintetizál. A kettő folyamat közötti egyensúly határozza meg az izomfehérje mennyiségét.

Akár fittebb, akár karcsúbb testet szeretnél, valószínűleg már belefutottál a BCAA rövidítésbe.

A katabolizmus, vagyis az izomlebontás akkor következik be, amikor az izomfehérje lebontás meghaladja a szintetizálást. Ez az alultápláltsággal, fertőzésekkor, betegségek idején, a kor előrehaladtával és az éhezéskor következik be, valamint az edzések hatására. Az állóképességi sporttevékenységek alatt, a bcaa jó zsírégetésre már pár perc után is kimutatható a BCAA aminosav szint csökkenés a vérben.

a bcaa jó zsírégetésre

Ez annak tudható be, hogy a szervezet az energia termelő folyamat részeként a vázizomzatból nyeri ki ezeket az esszenciális aminosavakat, így pótlásuk nélkül szintjük csökken. Ez egy oxidatív folyamat, melynek következtében más aminosavak is felszabadulnak, mint pl.

a bcaa jó zsírégetésre

A BCAA-k, mint elsődleges nitrogén forrás, segítenek fenntartani a szervezetben a pozitív nitrogén egyensúlyt ezáltal hozzájárulva az izomépítéshez és izommegtartáshoz és regenerációhoz. BCAA képes a fáradságot és az álmosságot csökkenteni a terhelések alatt A BCAA szint csökkenésével amellett, hogy beindul a katabolizmus, elindul a fáradtságot, álmosságot okozó bonyolult biokémiai folyamat is: Korábban már írtunk erről a  Top 6 sport táplálékkiegészítő az állóképesség növelésére  című cikkünkben, de kifejtenénk itt is.

a bcaa jó zsírégetésre

Az edzések során kialakult központi fáradságért felelős mechanizmus a szabad triptophan átkelése a vér agy gáton a központi idegrendszerbe. A triptophán egyik hátránya, hogy segíti a megjelenését bizonyos neurotranszmittereknek, főként a szerotoninnak, ami később melatoninná alakul át, amiről köztudott, hogy hatással van az ébredés, álmosság, a hangulat és végül a fáradságra.